Helgetur sørover

Torsdag fulgte jeg mye med på nyhetene og leste på nett om Terror Mot Norge, jeg ble en smule litt skeptisk på å dra nedover men overtenking er kanskje ikke så lurt i sånne type situasjoner har jeg funnet ut.

Litt etter at vi var ferdige på skolen avtalte jeg og kjæresten min at vi skulle ta en liten helgetur til Bjerkely på Tegneseriefestival, det syntes jeg passet ypperlig side da kunne jeg fått hentet og gjort ferdig portofolien min fra skoleåret som var den største grunnen til at jeg tok turen til Bjerkely. Det var ganske koselig å komme tilbake til skolen på fredagen og møte igjen kjentfolk fra skoleåret og jeg merket godt hvor mye jeg faktisk savnet Bjekely og folkene der.

Tegneseriefestivalen var egentlig ikke så interessant for meg, men jeg var likevel med på noe av foredragene som to av lærerene hadde og som gjorde ting mye morsommere og følge med på også kjøpte jeg tegneserie blad og fikk de signert av de to mest gøyale lærerne på skolen.

Tidlig søndag måtte vi ta turen hjemover igjen. Det var kjedelig å måtte dra igjen men en liten helg var virkelig verdt det uansett og jeg skal ta turen nedover engang på besøk. Vi dro opp til Flisa og spise på Kaktus (en restaurant) før vi måtte gå til bussene.

Påvei til Gardermoen begynte tordenværet. Jeg så det blinket litt her og der og det tordnet litt kvelden før også, men på turen fikk jeg se noe jeg ikke har "opplevd" før, mellom Kongsvinger og Rød et sted var en liten mengde kø noe som gjor at vi trodde først det kunne ha vær en bilulykke noe det ikke var men det var et tre som hadde blitt truffet av lynet og som hadde ramlet over vegen som skapte litt kø, første gang jeg har sett det og det var litt spennende å se.

Da jeg endelig kom frem til Gardemoen ble jeg nesten skremt over hvor mye folk og kaos det var med innskjekkingen, det var rett og slett helt sykt og det var nesten så du ikke kom deg fram til dit du skulle og jeg har aldri sett så mye folk på flyplassen før, jeg ble nesten litt redd og stresset men det gikk greit. Grunnen til at det var kaos var fordi det var et lynnedslag som hadde truffet noe på flyplassen så det ble strømbrudd og de hadde problemer med bagasjebåndene som ikke ville fungere som det skulle, jeg trodde det kom til å ta evigheter med å stå i den megalange og endeløse køa men det gikk faktisk litt fortere enn det jeg hadde trodd.

Norwegian hadde tatt alle koffertene og stablet de i den største gigantiske haugen jeg noen sinne har sett av kofferter, den var til og med mye høyere enn meg. Siden det var helt kaos og problemer med bagasjebåndene måtte mange legge igjen bagasjen og heller få rekket flyet, jeg sto i innskjekkingskøen i circa litt over to timer og fikk skjenket inn bagasjen og kom gjennom kontrollen på to sekunder. Flyet mitt gikk 22:05 og jeg håpet på at jeg ville få bagasjen med på flyet men det var vist ikke alle som fikk det, jeg ble en av de som måtte dra hjem uten bagasje men jeg skal til flyplassen i dag og se om min er kommet får jeg håpe.

Campingtur

God morgen

Våknet for ikke så veldig lenge siden da ett herlig ferie- og barndomsminne poppet frem i hode, jeg blir så glad av tanken og fikk så kjempe lyst til å gjøre det nå siden det er blitt mange år siden sist.

Ingenting annet gir meg faktisk mer ferie følelse enn å sitte i en bil å kjøre rundt med campingvogn på slep til en fin og stor camping plass i Sverige med en fin stor strand i nærheten, lekeplass og basseng. Helt fra da jeg var liten dro vi mye på campingturer til Sverige og som barn er det jo kjempegøy, se seg litt rundt å bli litt kjent med hvor ting ligger i forhold til hvor på campingplassen du står osv.

Det aller beste som jeg virkelig likte var de gangene det regnet skikkelig og kanskje det var litt tordenvær som var på vei nå og da men at man da satt inne i å koste deg med Yatzy eller kortspill samtidig som du hørte at regnet treffe taket på vogna og teltet.Husker de gangene jeg skulle sove da brukte jeg å bare ligge i senga å høre på regnet til jeg sovnet noe som faktisk fortsatt funker på meg når jeg ikke får sove, synes det er genialt men samtidig så deilig og avslappende å høre på.

Jeg kunne virkelig tenkt meg å dra på camping tur igjen men da hadde det ikke blitt det samme siden vogna vår er såpass gammel og «ødelagt» har vi nå avskiltet den så det er ganske trist, det blir bare ikke det samme lengre uten akkurat den vogna som vi har dratt på ferie med alle de gangene og som vi har så mange gode minner med.

-Tine

Rock City Namsos

Heihei

Helt ufattelig for en varme det har vært til nå og det kjennes nesten ut som man skal smelte vekk innimellom, men det har vært deilig selv om jeg skulle ønske det ble litt kjøligere. I går var det skikkelig kraftig med tordenvær her i Tromsø og regnet bare pøste ned mens det lynte buldret i lufta over oss.

Jeg kan virkelig ikke huske sist regnet pøste ned sånt, da må det hvert fall vært temmelig lenge siden sist og det var godt med litt regn etter mange varme dager, krysser fingrene for mer regn fremover da skal jeg stå ute å virkelig nyte det til jeg er gjennomvåt. Mandag kom jeg hjem etter to herlige varme uker i Namsos med kjæresten.

Savner virkelig Namsos allerede for det var ett kjempe fint og koselig sted og jeg trivdes ganske godt der nede. Skal og må definitivt dra tilbake dit en dag. Kanskje flytte ned dit en gang i fremtiden, hvem vet? Det å komme hjem igjen var kjedelig plutselig var man alene igjen noe som ble trasig og det merkes godt at det er ett eller annet som mangler.

Er det en ting jeg virkelig har begynt å like ganske godt og som synes er det mest spennende av alt (bortsett fra kjæresten min som jeg elsker aller høyes her i verden) så er det å dra rundt omkring til nye steder jeg aldri har vært før, som nå når jeg var i Namsos for første gang i to uker med kjæresten og familien hans.

En dag var vi oppe på Klumpen som er en liten fjelltopp like ved sentrum og så utsikten over byen og søndag dagen før jeg skulle dra gikk vi opp til toppen av Spillumsfjellet og så utover hele Namsos, det var en tung og lang vei opp og mye brattere enn det jeg trodde men det var virkelig verdt turen opp for å se utsikten over hele Namsos selv om vi begge var helt gåen i beina når vi kom hjem, men det var en fin kveldstur og en opplevelse før avreise. Kjæresten fikk også et fantastisk fint panorama bilde der oppe.

Det har blitt tatt en god del bilder de to ukene i fine Namsos men de har jeg ikke tilgjengelige for øyeblikket siden alt er lagt over på harddisken og pc?n min vil ikke koble den til så det kommer bilder senere etter hvert i video.